Není to Ferrari pro nic za nic


Není to Ferrari pro nic za nic

Klasický vzhled vozu Ferrari je jeho zářivě závodní červená barva (Rosso Corsa) spolu s výrazným černým ořem na kanárkově žlutém pozadí završeném italskou vlajkou. Barvy byly a jsou podstatou luxusu, pokud jde o luxusní vozy. Co je to však Ferrari a jak se zrodila jeho popularita?

Ferrari ve skutečnosti začal Ital Enzo Ferrari založením společnosti Scuderia Ferrari v roce 1929. Firmu nevybudoval přesně za účelem prodeje luxusních sportovních vozů určených pro silnice, ale jednoduše proto, aby poskytoval sponzoring amatérským automobilovým závodníkům a nadšencům z Modeny. Její zakladatel po určitou dobu úspěšně závodil s jezdci na vozech Alfa Romeo, dokud se nedozvěděl o záměru Alfy Romeo Scuderii koupit.

To Enza nevyhnutelně donutilo pokračovat ve Scuderii Ferrari na vlastní pěst. Co přimělo tohoto velkého muže založit obrovské impérium sportovních vozů Ferrari? Bylo to v důsledku potřeby financovat Scuderii, že v roce 1947 vlastně neochotně prodal úplně první Ferrari, označené jako 125 S. V roce 1947 se mu podařilo prodat první vůz, který byl označen jako 125 S.

Síla, kterou bylo Ferrari, však nevznikla jen díky image luxusu a prestiže, protože Enzo si nepřál ani zahájit prodej svých závodních vozů. To, co Ferrari zajistilo mezeru na trhu, byl jeho krásný design a závratná rychlost jízdy.

S vědomím této mimořádně zajímavé historie; přesuňme se do současnosti a máme tu giganta sportovních vozů Ferrari, který se stále drží své pověsti krásy a rychlosti.

Nejrychlejším sportovním vozem Ferrari je dodnes Ferrari ENZO z roku 2002, navržené designérským domem Pininfarina. Nově objevená rychlost modelu Ferrari ENZO vychází ze skutečnosti, že každý kousek konstrukčního aspektu tohoto modelu plní určitou rychlostní nebo aerodynamickou funkci.

Ferrari ENZO je důkazem své účasti ve Formuli 1 a vytváří dojem jak na závodní trati, tak v seznamech exotických a rychlých sportovních vozů. Například jeho elegantní a špičatá přední část byla navržena tak, aby usnadňovala proudění vzduchu a pomáhala tak chladit brzdy a motor během závodního zápalu. Celý tvar karoserie má vytvářet účinnou aerodynamiku a snižovat odpor vzduchu.

Počínaje modelem Ferrari ENZO mají kupující možnost personalizovat si kokpit Ferrari tak, aby co nejlépe vyhovoval jejich vkusu a potřebám.

Enzo Ferrari vybudoval impérium na tvrzení o kráse a rychlosti. Vzhledem k tomu, že tyto dvě hodnoty v průběhu let stále zaštiťuje, lze očekávat, že Ferrari bude i nadále silou, se kterou se musí počítat.